BEST VIEWED IN GOOGLE CHROME

24 January 2012

anjakan paradigma .

POLITICS AND PEOPLE. show time ..

heyy. tg0k tittle. amacam ? gerun tak ? ehee.. memang aa.
nak buat trans0rmasi baru. hehee.. nak tau knape ? hmm..

yeah, sye seri0us ni. dah cuba mula berkenalan dengan isu semasa kita
yang sedang huru hara sekarang. yea semua.. ini pasal p0litik. tg0k negara kita sekarang.
macam kucar kacir dah kan ? hmm.. salah satu fakt0r tiba tiba semangat nak amik kisah pasal dunia. semua mesti perasan kan ? banyak betul isu jdi tumpuan. macam mana laa kan nanti era dunia baru. tapi, kalau fikir fikir balik.. yea, sye tau.. tak cukup umur pun lagi nak amik kisah pasal hal hal macam ni. n0nsense jee pun ken 0rang sebaya sye ni nak sibuk sibuk. tp.. l0ok guys, BANYAK PENGARUH p0litik laa sekarang. tak kira bandar ke, kampung ke, mesti ada lah yang em0si bagaii bagaii pasal p0litik ni. hahaa.. best tau teng0k d0rang pnye semangat. 0rite, f0r the intr0.. ini sebab pertama kenapa sye rse sye mel0njak l0njak nak tahu ! watch 0ut ..



"benar, politik itu tidak kotor. cuma penghujahan sihat jarang berlaku ! selalu, sesuatu isu itu dicemari sentiment parti, peribadi dan em0si."

0kay, d0ne. sye kenalkan .. matluthfi. se0rang vlogger. vide0 y0utube dia semua best ! sangat membuka minda. Korang tahu apa tu Vlogger? Video + Blogger. Golongan jenis ni akan buat video dan letak kat youtube untuk bagi orang tengok. Vlogger ni akan sampaikan apa-apa mesej. Tak kiralah mesej tu berguna ke, melawak ke, nak menghina ke, nak apa ke..diorang luahkan dengan buat video. cool !

s0, berbalik pada tajuk.. memang sekarang keadaan em0si masyarakat terlalu gawat kan ? kalau pasal p0litik jee.. memang laa. hmm, nak nak sekarang dekat musim mengundi dah kan ? haa.. tu la pasal. dan tak lupa, pendapat kata ayahanda sye.. tengku hasani, pandangan beliau ..

" apabila seseorang itu melakukan sesuatu dengan kebijaksanaan yang dimiliki olehnya dirasai paling bernas walaupun tidak benar untuk golongan lain menyebelahi kehendak dirinya yang diperlukan, ia akan berusaha untuk melakukan itu untuk dirinya walaupun dikatakan untuk semua orang. 'tiada perkara yang dilakukan dengan sengaja tanpa sebab' untuk kemenangan, perlukan kebijaksanaan, usaha dan direstui tuhan. dalam islam.. 'tidak terubah qada dan qadar kecuali dengan doa dan usaha'. jarang sekali kejayaan di capai dengan secara tidak sengaja. kalau 'ya' pun, itu adalah kehendak Nya.

kepada kita manusia biasa pula perlulah memikirkan kebenaran dan keperluan diri sendiri juga untuk memilih atau menerima pendapat atau ideologi yang seiringan atau yang diterima atau yang diperlukan oleh kita untuk menyokong atau mempraktikan dari segi politik dan lumrah kehidupan. yang penting kesesuaian dengan kehendak agama, diri sendiri, keluarga dan masyarakat. pastikan aman damai dan sentiasa peroleh kejayaan bersama usaha yang bersungguh disamping doa dan restu. "

hmm.. banyak dan besar makna politik ni untuk dunia. sekian -
LIFE HAS NO REHEARSALS. ONLY PERFORMANCES.