BEST VIEWED IN GOOGLE CHROME

23 December 2010

statement.

dah ramai orang cakap.
nak hidup neh kan..

BUKAN SENANG NAK SENANG,
BUKAN SUSAH NAK SUSAH.

aku setuju. kau.?
LIFE HAS NO REHEARSALS. ONLY PERFORMANCES.

12 November 2010

finally.

final exam finally over.
H O L I D A Y .

yeah0o0o0.!
LIFE HAS NO REHEARSALS. ONLY PERFORMANCES.

22 October 2010

kesempatan.

kebaikan itu sering tergelincir,
dari landasan fikir .
yang baik belum tentu daya penarik,
yang baik kerap terbalik .
menutup prisma wasangka .

LIFE HAS NO REHEARSALS. ONLY PERFORMANCES.

06 October 2010

sebak sayu .



I've often felt like I spend a good percentage of my life waiting. For someone to call, someone to come, someone to leave, something to happen, something to change. Just waiting and waiting.

A few years ago, realizing that one truly needs to be the change one wants to see.

But I'm still waiting. Less, but still waiting. For a sign that I've finally hit upon the right approach to life, the right path at work, the right balance of self and others.

I think this is in some way a subversive fantasy. You know, the one in which the princess waits in her ivory tower to be rescued by the handsome prince on his white steed. (Yeah, right!)

It's time for a different fairy tale.


LIFE HAS NO REHEARSALS. ONLY PERFORMANCES.

25 August 2010

ini kenyataan.

terus terang, gua tak layak nak mengulas tentang kedatangan bulan ramadhan yang mulia ini. dalam keadaan hidup gua yang masih jahil, gua amat segan untuk bercerita tentang kehebatan bulan ramadhan. namun, gua gagahkan untuk terus menaip kerana gua tak gentar dengan kejahilan gua.kalau lu orang segan dengan kisah lampau, lu orang tak payah jadi manusia. senang cerita,lu orang boleh jadi kura-kura.

jujur, hidup gua masih jauh lagi dengan tuhan. gua pernah dengar orang cakap, "kalau kita ingat Allah, maka Allah ingat kita". Secara reversinya, kalau kita lupa padaNya maka Dia juga melupakan kita.gua masih takut untuk meneruskan tulisan ini. tapi, gua manusia. lu orang cakap iman lu orang nipis macam kulit bawang. iman gua 1000 kali nipis dari kulit bawang.

gua tak cari publisiti murahan.gua tak cari belas kasihan.gua cakap untuk diri gua dan untuk lu orang semua.sekali lagi gua cakap, gua memang tak layak nak mengulas isu2 sebegini. tapi gua beranikan diri supaya gua menjadi manusia kelak. gua bukan hang tuah. gua tak punya taming sari. gua bukan hang jebat gagah melompat-lompat. gua bukan mahatma gandhi bijak tutur bicara.tapi gua bukan orang gila.

sekarang, ramai-ramai tadah tangan. lu orang bertutur lah dengan nya. lu orang pejam mata. lu orang rasa Dia dekat atau jauh dengan kita. gua malas cakap banyak. cakap banyak pun tak guna. yang penting, selamat menikmati nikmat kurma.

adab berpuasa antara yang terpenting adalah :

menjaga lidah daripada berdusta,
mengumpat dan mencampuri urusan orang lain yang
tiada kena mengena dengannya.

salam ramadhan.


LIFE HAS NO REHEARSALS. ONLY PERFORMANCES.

24 August 2010

tiba-tiba.

urm,, sometimes, we must pretend our ego.

so, take your life and make it like u want.
remember, life must go on.

jgn bagi org pijakk hidup kita.
pertahankan maruah hidup kita.
hidup untk org bijak.
pandai-pandai hidup kalau takk nak kena pijak.

acctually, what we see depends mainly on what we look for.
u have a very powerful mind that can makes anything happen as long as u keep yourelf centred.
nothing happen until we make it happen.

dont be scared to be the boss in your life. chills !
LIFE HAS NO REHEARSALS. ONLY PERFORMANCES.

23 August 2010

bukan senang !

dan bila gua menangis.
bukan bermakna gua lembik.
bukan bermakna gua tak boleh pukul orang.
bukan bermakna gua sedih bersedih.
bukan bermakna gua hilang kawalan.

dan bila gua menangis.
gua bersedia untuk hidup.
gua mampu lihat dunia.
gua masih berdiri.sendiri.
bersama diri gua.untuk gua.

dan bila gua menangis.
gua mengenali warna.
gua jatuh dan bangun.
biar tak berjalan gua merangkak.
gua masih.



tension gila bodo jwab exam tadi.
meraung ponn takde guna,
tawakal saja.



LIFE HAS NO REHEARSALS. ONLY PERFORMANCES.

19 August 2010

ini hari keempat.

masih lagi dalam keadaan koya exam.
haha..

kalau smalam dahh jawab math paper 2.
hari ney math paper 1 pulakk.
steady jea.
congak2 mcm org bijakk,
dan terus hitamkan jawapan kt kertas OMR.
cukup 45min jawab..tido.
haha.

esokk mmg gila.
sejarah esei.!
=.="

mati.
LIFE HAS NO REHEARSALS. ONLY PERFORMANCES.

13 August 2010

guru baru.



kalau gua rasa gua tak layak tulis puisi panjang-panjang,
memang gua letak balik pensel gua jauh-jauh.

kalau gua rasa gua tak layak nak nyanyi atas pentas,
memang gua jahit mulut gua ketat-ketat.

tapi masalahnya sekarang ni,
minah tu rasa dia layak jadi cikgu.

padahal,
bahasa ke laut.
cara pemikiran kolot.
konfiden teramat mcm dia orang keramat.

dan gua,
sebagai pelajar pula yang menjadi mangsa.
tak faham apa-apa.


LIFE HAS NO REHEARSALS. ONLY PERFORMANCES.

11 August 2010

selamat berpuasa..

ramadhan menjenguk lagi.
alhamdulillah tahun 1931H ini,
masih lagi diberikan nyawa dan
masih boleh menahan
lapar dan perkara-perkara yg mmbatalkn
puasa dari terbit fajar hingga tenggelam matahari.

kedatangannya memang dinanti
kerana sudah dekat dengan aidilfitri.
hehe..

maka,, marilah kita bersama-sama
HAPUSKAN DENDAM ,
BERSIHKAN HATI ,
LURUSKAN NIAT ,
siapkan hati untuk menjalani bulan penuh nikmat.


LIFE HAS NO REHEARSALS. ONLY PERFORMANCES.

22 July 2010

satu cerita.

SMKTAAC
4 dedikasi
- 11.42 pagi -
kelas geografi


tiba-tiba..

DADAH itu NAJIS
NAJIS itu TAHI.!

*dengan penuh perasaan ungkapan itu terkeluar dari cikgu bob*

suasana kelas menjadi huru hara.
hahahahahahahahahahaha . . .

"cikgu ney kenapa?"

dea hanya mengangguk-angguk sambil membuat senaman otot muka dengan senyumannya pada kelebaran tahap maksimum.


LIFE HAS NO REHEARSALS. ONLY PERFORMANCES.

21 July 2010

alam sekitar.

sila jangan buang sampah merata-rata.
hargai alam sekitar.

ini warna alam,,
kehijauan bumi.
kabiruan laut.

perangi pencemaran alam.

pesanan khidmat dari YAYA
peace no war.huhu..


*gambar hiasan semata-mata*
LIFE HAS NO REHEARSALS. ONLY PERFORMANCES.

14 July 2010

because im jealous.!

im create because im jealous.
LIFE HAS NO REHEARSALS. ONLY PERFORMANCES.